Kto z nas nie chodzi na zakupy? Ciężko byłoby nawet próbować omijać sklepy, skoro otwarte są one niemalże na każdej ulicy. Ponadto każdy ma swoje potrzeby, a je najłatwiej zrealizować właśnie podczas zakupów. Większe czy mniejsze, to w zasadzie bez różnicy. Wszak wszystkie zakupione produkty ostatecznie trzeba gdzieś zapakować.
Dotychczas to foliowe jednorazówki robiły furorę oraz stanowiły opakowania na produkty cieszące się zdecydowanie największym powodzeniem wśród klientów. Niegdyś ochoczo dodawane przez sprzedawców do każdego nabytego produktu za darmo, dziś tracą swój prestiż z powodów ekologicznych. Nieprzeciętnie długi czas rozkładu folii spowodował, iż obecnie w wielu marketach tzw. jednorazówki kosztują więcej niż reklamówka wielokrotnego użytku. Innym tego efektem jest wzrost popytu na opakowania alternatywne jak torebki papierowe, które szczególnie dobrze sprawdzają się przy dokonywaniu małych sprawunków. Przykładowo udając się do piekarni po pieczywo, świeże bułeczki pakowane są bezpośrednio w papier. Ta sama kwestia dotyczy papieru do pakowania, jakim owijane są ciasta w cukierni.
Innym równie ważnym powodem, dla którego konsumenci preferują bardziej papier, jest jego wielozadaniowość. Bowiem nie służy on wyłącznie do pakowania nowych nabytków ze sklepu, ale też idealnie sprawdza się przy owijaniu prezentów. Ozdobny papier do pakowania sprawia poniekąd, że wzrasta estetyka podarunku.
Zatem przy następnej wizycie w sklepie warto będzie zastanowić się dwukrotnie, w co lepiej zapakować nasze zakupy.
Źródło: opakowania spożywcze