Wykonanie reklamy oklejanej na samochodzie wymaga uprzedniego skupulatnego przygotowania. Otóż pliki zawierające logo lub treść reklamową powinny być przesyłane do agencji w postaci wektorowej (to jest mowa tu rozszerzeniach eps, ai, cdr). Pliki zawierające zdjęcia lub elementy wielokolorowe powinny się charakteryzować wysoką rozdzielczością. Rozdzielczość najlepiej, aby oscylowała wokół skali 1:1, czyli 150 dpi. Dostarczone zdjęcia o niższej rozdzielczości mogą być wykorzystane na znacznie mniejszych powierzchniach. Co więcej pliki przygotowywane są w kolorystyce CMYK. Najczęściej spotykaną i używaną jest folia wylewana w rozmiarze 1,37 metrów. Natomiast rozmiar folii kolorowych do wycinania wynosi już około 1/1.22 metrów. Przygotowany uprzednio projekt należy wpierw pociąć poziomo lub pionowo, celem otrzymania brył o 1,35m. Cięcie należy skrupulatnie wykonać biorąc pod uwagę rodzaj i wielkość samochodu. Łączenia najlepiej wykonuje się na listwach albo szparach drzwiowych.
Materiały do oklejania samochodów
Do oklejania samochodów wykorzystuje się najczęściej folię wylewną, która świetnie sprawdza się w przypadku powierzchni przegiętych, przetłoczonych, wypukłych, posiadających zagłębienia. Ponadto folia doskonale i bez żadnych problemów przystosowuje się wprost do zadruku solwentowego.
Folia monomerowa przeznaczona jest do wyklejania skrzyń samochodów. Natomiast oklejaniesamochodow.waw.pl poleca fantastyczną folię One Way Vision, która znalazła swoje zastosowanie w szybach samochodowych, przez które ma być widoczność.
Sprawdź: Oklejanie aut