O tym, że reklama jest dźwignią handlu wiedzą chyba wszyscy. Żeby wymyślić dobrą reklamę trzeba naprawdę niesamowicie się postarać. Od owej reklamy zależy praktycznie wszystko: czy produkt lub usługa się sprzeda, czy będziemy mieli klientów a przede wszystkim czy nasza firma odniesie sukces i będziemy mogli istnieć na rynku. Agencja reklamowa ma masę pracy i tak naprawdę nie zawsze mają dużo czasu, jeżeli chcą wymyślić skuteczną reklamę dla swojego zleceniodawcy. Nie wiem czy kiedyś widzieliście na filmach, jak w jakiejś agencji marketingowej odbywa się zebranie, ponieważ firma dostała zlecenie do wykonania. Szef zebrania rzuca pomysł a po chwili głowy zebranych już wytrwale pracują i pojawiają się pierwsze pomysły na to jakby można poprowadzić kampanię reklamową, jaki będzie motyw przewodni. Głowy takich ludzi pracują na naprawdę wysokich obrotach, to trzeba przyznać. Kilka osób dostaje to zlecenie i wspólnie mają przygotować najlepszą, najbardziej chwytliwą reklamę, która spowoduje, że ludzie rzucą się do sklepów po dany produkt, tak żeby za chwilę zabrakło go na półkach. Oczywiście zanim reklama trafi do emisji i do druku w gazetach musi nastąpić akceptacja przez głównego zleceniodawcę, który musi powiedzieć, czy owy projekt mu się podoba, czy jednak nie. Jednak agencja na pewno zrobi wszystko, aby wszystko to co wymyślili spodobało się i zostało zaakceptowane przez szefa firmy. W końcu, jeżeli klient wyrazi swoją aprobatę, to można w przyszłości liczyć na dalszą współpracę oraz zyski.
Autor: Agencja reklamowa LedArt