Bycie kierowcą zawodowym to trudna praca. Wiąże się z częstymi wyjazdami, a zatem również z rozłąką z rodziną, przyjaciółmi itd. To także szereg obowiązków, związanych z typem pracy. Korzyścią są niewątpliwie możliwości zarobkowe, więc jeśli ktoś chce odłożyć na przyszłość i zaoszczędzić trochę pieniędzy, to jest to odpowiednia praca. Wiąże się jednak z różnymi obwarowaniami, dotyczącymi pracy kierowcy. Zazwyczaj jest to praca, związana z wyjazdami za granicę. Kierowcę zawodowego obowiązuje przede wszystkim rejestr czasu pracy. Z góry określona jest ilość czasu pracy, który jest zapisywany na specjalnej karcie. Jak to wygląda w praktyce w innych krajach Unii Europejskiej, np. w Niemczech. Rozliczanie i ewidencjonowanie czasu kierowców w Niemczech, należy rozpocząć poprzez poinformowanie odpowiednich służb celnych o wjeździe kierowcy na teren Niemiec i przesłanie im wypełnionego, specjalnego formularza, dotyczącego tego zagadnienia. Czas pracy powinien być cały czas rejestrowany, natomiast przewoźnik ma maksymalnie 7 dni na wyliczenie konkretnej, przejechanej i przepracowanej ilości godzin, co musi później przechowywać przez 2 lata. W przypadku nie dostosowania się do powyższych wytycznych pracodawcy grożą niemiłe sankcje i konsekwencje ze strony administracji niemieckiej. Dlatego też, przewoźnik powinien poinformować kierowcę o tej kwestii. Istotna jest także minimalna stawka godzinowa dla kierowców, która w Niemczech jest określona na kwotę 8,50 euro i trzeba ją respektować.
Więcej: http://www.tachoasystent.pl/oferta/rozliczanie-placy-minimalnej-w-austrii/